|
Post by Ulrich on Apr 9, 2005 8:27:56 GMT -5
Hoy luytjens,
klopt het dat de uitslagen van de essays nog steeds niet bij Taalfilosofie op het web staan? Ik vind het eerlijk gezegd geen stijl. Over enkele dagen worden wij geacht een tentamen te doen, en we weten het cijfer van het essay nog niet eens. Mocht ik naar het tentamen gaan (zit ik op dit moment zeer aan te twijfelen), dan zal ik dit zeker op de evaluatie vermelden.
Daarnaast vind ik, dat dit vak zo op deze manier niet gegeven kan worden. Ik spreek voor mij zelf, wanneer ik betoog, dat 2,5 uur hoorkollege per week niet voldoet. Ik hoop dat ze dit over twee jaar (wanneer ik het nog eens zal moeten gaan proberen) anders aan gaan pakken. Wat mij betreft met dinsdags hoor- en bijv. donderdags werkkollege. Wij betalen meer dan 2/3 van het kollegegeld van voltijd, maar krijgen minder dan 1/3 aan kontakturen. Dit geldt wat mij betreft voor alle vakken, maar zeker voor Taal I
|
|
|
Post by Anniek on Apr 9, 2005 12:19:10 GMT -5
Hoi Ulrich,
Kom op zeg, gewoon komen naar dat tentamen! Je kunt het op zijn minst proberen, je staat zelfs in mijn aantekeningen bij een voorbeeld!
Tja, en van die essays, dat is inderdaad vervelend. Ik vind het ook jammer dat de antwoorden op de vragen van de resterende teksten maar niet gegeven worden..
Groetjes Anniek
|
|
karin
New Member
Posts: 1
|
Post by karin on Apr 9, 2005 13:45:40 GMT -5
Ik vind ook dat het allemaal erg lang duurt met dat nakijken van die essays. Dat is vervelend werken. En wat mij betreft is de hele deeltijdstudie erg krap, maar ik vind het tot nu toe net te doen.
Overigens zou ik wel komen als ik jou was, al was het maar om de uitslag van het essay op te halen.
|
|
|
Post by Ulrich on Apr 9, 2005 17:36:10 GMT -5
> Mocht ik naar het tentamen gaan (zit ik op dit moment zeer aan te twijfelen),
Dat was inderdaad nogal kort door de bocht. Natuurlijk ben ik er dinsdag (en over twee jaar weer, waarschijnlijk).
Sukses in ieder geval.
|
|
|
Post by jeanny on Apr 10, 2005 4:16:30 GMT -5
Hallo Ulrich,
Waarom zo somber? Het gaat toch altijd wel goed met jou? Wat dat essay betreft: vervelend dat je nog niet weet dat je een 6 of een 7 (of 8) hebt...! Ik vind het tekenend voor de werkdiscipline van de studentassistenten : het is hetzelfde patroon als getoond in het uitblijven van de antwoorden van de vragen uit het werkboek. Mijns inziens moeten die toch allang klaar liggen (want uitgebreid besproken in de riante werkgroepen van de voltijders.) Hopelijk is het niet voorspellend voor de correctie van het tentamen.. Daarover heb ik zo meer mijn mijn vragen: Hoe wordt het nou geteld: 30% essay en 70% tentamen? Of voor de essayschrijvers geen Frege vragen (maar hoe tel je dat? Ipv die vraag het tentamenresultaat? Of is 100% dan een vraag minder?) Aangezien ze daar nog over twijfelden tijdens college, ben ik er niet echt gerust op. Wat schudden ze zo uit hun hoge hoed? Mag ik je adviseren de aantekeneningen van Bertjan te gebruiken als controle en steun bij de studie van de stof. Voor mij is het een houvast, zo alleen achter mijn bureau. Fraai overzicht en in verstaanbaar Nederlands. ( itt tot de snelle kretologie in mijn collegedictaat) maar dat zal bij jou wel 'water naar de zee dragen' zijn.. Al met al; kop op. we slaan ons hier ook wel weer doorheen! Groet, Jeanny
|
|
Arjan
New Member
Posts: 43
|
Post by Arjan on Apr 10, 2005 7:19:14 GMT -5
Hallo,
Als je geen mogelijkheid ziet deze keer het tentamen te halen, moet je dan wel acte de presence geven om voor de herkansing in aanmerking te komen?
|
|
|
Post by simone on Apr 10, 2005 9:38:27 GMT -5
Ik ben het eigenlijk gewoon met Ulrich (op het gebied van de essays) eens. Ook al heb ik mijn essay wél terug (behoorde tot de groep gelukkigen) neemt dat niet weg dat ik het onaangenaam vind voor de mensen die het essay nog niet terug hebben gehad. Volgens mij is namelijk mede het doel van feedback op jouw werk dat je ervan leert en dat gaat een beetje moeilijk als je de feedback niet kan inzien omdat het nog niet bestaat (existeert, wel of geen ware stand van zaken is, betekenis heeft, etcetera, etcetera). Het essay na het tentamen terugkrijgen is een beetje mosterd na de maaltijd, leren (van gemaakte fouten) is uiteraard op elk moment goed, maar op de één of andere manier lijkt het mij méér nut te hebben vóór het moment van toetsing. Daarnaast ben ik van mening dat we niet als een kleuterklas door dit vak geloodst hoeven te worden -enige zelfstandigheid en een bepaald niveau van intellect kunnen geen kwaad- maar wanneer er richtlijnen zijn uitgezet mag daar toch op z'n minst enige opvolging aan gegeven worden en hiermee doel ik op de beloofde antwoorden uit het werkboek. Vraag van Jeanny: het is inderdaad de 30%/70% verhouding. Bovendien hoef je de vraag over Frege niet te beantwoorden. Hoe ze precies die verhouding vorm gaan geven is mij eerlijk gezegd ook een raadsel. Het meest logische lijkt mij dat ze het aantal punten dat je voor het essay had als het ware vervangen voor het aantal punten dat je had kunnen halen voor de Frege vraag, maar volgens mij klopt er iets dan nog steeds niet helemaal. Andere mogelijkheid is dat je cijfer voor het essay dus voor 30% telt en het tentamen 70% en dat daar dan het gemiddelde van wordt genomen. Nu ik er zo over nadenk is dit eigenlijk het meest logische. ;D Aangaande de vraag van Arjan: wat ik ervan 'weet' is dat je toch wel minimaal een bepaald gemiddeld cijfer moet hebben gehaald om überhaupt in aanmerking te kunnen komen voor een herkansing. Het zou overigens ook nog zo kunnen zijn dat één van beide cijfers minimaal een bepaald niveau moet hebben, maar ja, daar heb je een beetje weinig aan aangezien je je cijfer voor je essay nog niet terughebt en dus ook niet weet of je in aanmerking zou kunnen komen voor de herkansing. Wellicht dat de 'kleine lettertjes' uitkomst bieden? En nu ga ik weer terug naar m'n bed, ook leuk, griep vlak voor het tentamen.
|
|
|
Post by sophofilos on Apr 11, 2005 17:06:05 GMT -5
Bizonder irritant dat herman hendriks te lui is om de essays na te kijken. Toppunt was wel toen hij durfde te beweren dat hij 'zijn belastingen moest invullen.' Dat moeten wel meer mensen, maar die doen dat niet onder werktijd. Los daarvan is mij die hele quasi-nonchalante houding van de docenten me een doorn in het oog. Taalfilosofie kan interessant zijn. Maar dan moet je als docent wel kunnen aan tonen dat het meer is dan 'solving puzzles' (in de woorden van de meest overschatte schertsfiguur in de filosofie: Russell).
|
|
|
Post by Bertjan on Apr 12, 2005 1:45:33 GMT -5
sophofilos?!?
|
|